Tagga!

Ja, nu taggar jag inför sista veckan av pina! Fem dagar, betygen sätts på tisdag, shoho!
Helgen har iaf gått väldigt fort, precis som alla andra helger. I fredags tog jag en taxi hem från skolan efter luciaträningen och fick sitta 15 minuter på Yan'an, suck. Den sträckan tar annars tre minuter. När jag väl var hemma så var det bara att byta om och gå till klubbhuset och ha barnkalas, typ. Pappa och hans jobbarkompisar skulle ut och äta så Sandra och jag fick ta hand om alla barn, det vill säga 6 tjejer om man räknar in Alice och Tuva Lie. Vi hade beställt pizza, fixat massa godis och chips och bokat biorummet. De fick välja mellan Polarexpressen och Barbie i en julsaga. De valde såklart Barbie-filmen, haha. När filmen var slut fixade vi så att ungarna kunde gå hem till Tuva Lie och se på tv så att Sandra och jag kunde gå hem och slappa. Lite egoistisk måste man vara ibland.
Igår, lördag, sov jag till kvart i tolv och sen skrev jag lite på min uppsats. Resten av familjen drog iväg för att se Alices luciatåg så jag blev ensam hemma. Såg på Mamma Mia och åt chips, hihi. Gjorde även pajdeg och kokade broccoli så att pappa kunde göra broccolipaj när de kom hem.
Idag har det regnat hela dagen så jag har bara suttit inne och slöat med datorn, skrivit klart uppsatsen, sett på tv och spelat wii. Hjälpte även pappa att göra lunch. Alice är för övrigt sjuk nu så jag ska försöka att hålla mig undan från henne. Annars blir jag väl sjuk igen och det har jag ingen lust med.

Nu ska jag ta och sova så att jag kommer upp imorgon.
Natti natti folket!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0