Hemma?

Blev som sagt ingen skola för mig idag. Tror inte att det blir det imorgon heller om jag ska vara ärlig. Har roat mig med att spela The Sims 2 större delen av dagen. Nördigt, jag vet men man får göra sånt om man är sjuk och är hemma. Pappa kom hem från Sverige idag och han hade med sig kolabilar, tidningar, tomteskum, chokladkalendrar, mannagryn och lite annat smått och gott. Så nu ikväll har jag ätit mannagrynsgröt, love it. Orkade dock bara äta en portion. Brukar göra dubbel i vanliga fall, annars blir man ju inte mätt!

Har även tänkt på vad man räknar som "hemma". Är det där man bor eller där man känner hör hemma? Ska jag räkna huset här i Kina som hemma för att jag bor här eller är det bara ett tillfälligt boende som man inte klassar som hemma? Om det är där man bor så har jag typ 3 hem. Shanghai, Nyköping och Bollnäs.
Själv så tror jag att det är där man känner att man hör hemma fast det är lättast att säga "hem" om jag ska hit för då vet alla vad jag menar.

Kom på att jag inte har gjort "Dagens lista" på flera dagar så det får väl bli en nu.

Saker man kan göra om man är sjuk

1. SOVA
2. Se på tv
3. Blogga
4. Läsa
5. Äta glass
6. Spela något barnsligt dator/tv-spel
7. Pyssla
8. Rensa ur sin garderob
9. Internet shoppa
10. Bada skumbad



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0