Nu är det jul igen!

Förlåt, jag är väldigt dålig på att uppdatera men jag ska bli bättre. Är fortfarande sjuk, halsen är bättre men är hes, snörvlar och fryser. Blir troligen hemma från skolan imorgon igen. Det borde vara förbjudet att vara sjuk på helger!

I alla fall så var hela familjen, förutom pappa som är i Sverige för tillfället, på Flower Market igår. Mamma tyckte inte att jag skulle följa med först, men envis som jag är följde jag med ändå, dock så gick jag på ipren. När man kommer till Flower Market är det svårt att inte få någon som helst julstämning i kroppen. Det var julgranar, tomtar, glitter, ljus, musik och allt annat som man förknippar med julen. Hittade flera jättemysiga butiker som man helst av allt inte ville gå ut ifrån. Dels så var det en butik med bara ljus, och då menar jag extremt FINA ljus. Hon som hade butiken satt och skar ut mönstret och sånt själv när vi gick in. Nlir nog några ljus inhandlade där, vet dock inte om jag vill tända dem, hehe. Det enda juliga som blev inhandlat var en julgran på 2,4 meter. Ja, den är gjord i plast för det finns inga riktiga granar i Kina. Den är som en ikeamöbel fast utan beskrivning! Man måste sätta fast alla grenar själv! Vi kommer ta upp den runt första advent eftersom vi är borta över jul och nyår.

Efter Flower Market åkte vi vidare till Carrefour och vi bestämde oss för att börja med en fika inne på Wagas. Deras latte är nästan lika god som Starbucks. Sen så ville jag gå in på Sephora så mamma och Alice åkte upp till Carrefour för att handla mat istället. Blev inget smink inhandlat men köpte tre små parfymflaskor, två ansiktssvampar och ett turkost nagellack. Två av parfymflaskorna är till Alice i julklapp så nu kan jag också säga att jag börjat med julklappshandeln.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0