Mat igen

Lagade mat idag igen och Alice skulle vara min hjälpreda, det vill säga duka och skära upp grönsaker. Hon kom ner till köket typ en halvtimma innan maten var klar och jag sa att hon inte behövde duka och sånt än. Då gick hon upp och jag sa att jag skulle ropa på henne när hon skulle komma ner. Sagt och gjort, jag ropade ner henne typ 10 minuter innan maten var klar och hon sa att hon skulle komma ner alldeles strax. Maten blev klar och hon hade fortfarande inte kommit ner. Jag ropade på henne igen och när hon kom ner sa hon att Sandra hade sagt till henne att hon skulle göra matte. Det enda hon gjorde var att ta fram glas till alla och sen la hon sig i soffan och lekte med sin mobil. Fick alltså skära upp grönsaker och sånt själv så nu är maten säkert kall och uschlig. Blir så trött på henne!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0