Ny kamera!!

Har varit ute hela dagen och det är något varmt ute. Plus att det är fuktigt som fan. Är ju nästan mitt på ekvatorn så det är ju inte speciellt konstigt väder. Vi har i alla fall shoppat en hel del elektronik idag. Vi började med att köpa en datamus till mig. Den är GRÖN och trådlös!!! Har sagt att jag ska köpa en hur länge som helst och nu passade jag på. Köpte även ett nytt minneskort till min kamera eftersom det som sitter i den har blivit helt stört. Blev ett med två gig. Sen hittade jag en butik där de sålde massa saker man behöver när man gör smycken. Köpte massa olika spännen och andra nödvändiga saker. Efter det blev det en fika på.... STARBUCKS. Ärligt, jag är helt beroende av Starbucks. Kommer inte klara mig i Sverige.
Sen gick vi vidare och hamnade på ett annat köpcentrum där jag tjatade till mig en ny kamera, haha. Blev en tidig födelsedagspresent eftersom det var precis den kameran som jag ville ha. En stöt-, vatten-, köld- och dammtålig Olympus med 14 mpx. Kostade 2500 svenska kronor och fick med två minneskort på 8 gig, kamera fodral och två lithium batterier. Rätt okej pris faktiskt.
Sen åt vi en sen lunch på en australiensisk restaurang. Åt en väldigt god sallad. Sen började vi traska till hotellet igen och nu sitter jag här.

Lite bilder från restaurangen

Restaurangen låg mitt emot Singapores mest kända hotell, Raffles

På vägen hem gick vi förbi Singapores parlament


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0