Usch usch

Jag HATAR Beijing! Alla taxigubbar har grymt dåligt lokalsinne eftersom de inte hittar till hotellet jag bor på även fast jag hade en karta. I Shanghai hittar de hem till mig även fast vi bor lite utanför stan, och hotellet i Beijing ligger väääldigt centralt. Desutom så stannar inte taxibilarna även fast man står och vinkar som en tok. I Shanghai behöver man bara stå vid vägkanten för att de ska stanna.
En annan sak som är dåligt med Beijing är att det inte finns några toaletter någonstans! Vi satt på Starbucks och jag behövde gå på toa. Starbucks brukar nästan alltid ha toaletter, men inte den här. Vi sprang runt på hela köpcentret som Starbucks låg i utan att hitta någon. Så nu har jag gått hem till hotellet vilket låg ca 3,5 km från köpcentrumet och typ spräckt urinblåsan. Har även väldigt ont i fötterna sen igår plus att jag har gått runt på himelska fridens torg och varit inne i den förbjudna staden och det var inte litet. Den förbjudna staden är flera km lång, fast vi gick inte in i hela. Det är hur många innergårdar som helst.


Nu ska jag sitta och klaga lite mer över mina onda fötter.


Kommentarer
Kalle

Ja, det kan vara en smula trassligt där. Men jag gillar staden ändå.

2011-04-18 @ 10:43:42
URL: http://hotell-lulea.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0