Hongmei... igen (A)

Han inte blogga i morse då jag inte kom upp förens vid 9 och vi skulle åka iväg runt halv 10. Ja, jag vet att jag skulle gå upp klockan 6, men försök själva att komma upp med 3 och en halv timmars sömn! I alla fall så hann jag inte äta frukost så det första vi gjorde när vi kom till Hongmei var att gå till Starbucks och köpa en lite latte till mig, som jag ändå inte hann dricka upp innan vi kom fram till stället där vi skulle få ansiktsbehandling. Om ni har fått ansiktsbehandling i Sverige så vet ni att man är fullt påklädd och de håller på med massa krämer i ansiktet. I Kina så ingår det halvkroppsmassage, armmassage och men blir insmord på halsen och på bröstkorgen. Man är alltså i stort sätt naken och ligger under en handduk och ett täcke. Behövde den där massagen på ryggen kan jag säga. När hon kom upp mot nacken så gjorde det jävligt ont, haha. Allt det där kostade 338 RMB(!). I Sverige kostar en ansiktsbehandling utan massage över 500 spänn!

Efter det begav vi oss mot Fake Market och började leta efter en stor svart väska till mig. Hittade en i äkta läder och av märket "Balenciaga". Fick ner priset till 750 RMB, rätt bra pris med tanke på att det var äkta läder och att den var stor. Sen tog vi taxi hem och nu sitter jag här. Har fortfarande inte ätit något så ska nog gå och göra det nu, hehe.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0