Mitt i city!

Idag har jag varit så centralt som det bara går att vara i Shanghai. Fast först åkte vi och hämtade kappan som för övrigt är grymt snygg och sjön :). Det värsta med att åka bil in mot stan på en lördag är att ALLA gör det. Det är köer överallt och alla måste tuta för det går tydligen snabbare att komma fram då... eller inte. Kineserna tror det i alla fall. Väl framme inne i centrum blåste det som attan och det var kalla vindar från norr, usch usch. Vi började som vanligt med en fika på Starbucks. Hur ska jag överleva utan dem i Sverige? Sen delade vi på oss. Pappa och jag gick och kollade instrument medans Sandra och mamma kollade på annat. Blev faktiskt en elgitarr inhandlad :D. Det blev inte pegasus gitarren men en annan snygg som var lite billigare haha. Den skulle ha kostat 1200 RMB men den var nedsatt till 500 RMB. Blev även en förstärkare som också var på rea. 550 RMB kostade den. Sen blev det ett fodral, kablar, två pelktrum och ett axelband och det fick vid med i priset! 1050 RMB för allt är inte helt fel haha. Sen gick jag runt med gitarren på ryggen resten av tiden. Kände sig lite skum men om någon frågade tänkte jag säga att jag var en svensk rockstjärna som nyss hade köpt en gitarr för 14000 RMB och om de undrade varför jag hade en sån liten förstärke skulle jag svara att jag glömde min hemma och ville inte köpa en ny stor x). Erkänn att det var en smart plan!
Det roligaste var nog när vi gick in på köpcentrumet Times Square där alla fina butiker ligger som t.ex Gucci, D&G, Armani, Ferragamo och alla sånna. Hade ju fortfarande gitarren på ryggen så folk kollade konstigt på mig haha (A). Sportbilar finns det gott om i centrum också. Såg 2 Ferraris och 2 Maseratis idag ;). Den sista Ferrarin var snyggast. Ferrari 486 och den var RÖD, precis som alla Ferraris bör vara haha.

Här får ni en bild på kappan, gitarren och förstärkaren :)



Nu ska jag ta och spela lite mer på gitarren!
Puss och kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0