Byron Bay - Del 1

Har redan skrivit om första dagen så börjar med söndagen.
 
Söndagen började med att vi gick till stranden direkt efter frukosten och sen låg vi där fram till typ 3. Jag var så grymt uttråkad mot slutet så det kliade typ i hela kroppen. Jag har väldigt svårt för att bara ligga stilla och göra ingenting så länge. Det är skönt i början, men efter några timmar så vill jag bara springa iväg och göra något annat. Kanske därför jag inte är lika brun som de andra, haha? Sen gick vi och åt lunch/middag. Blev en "kycklingburgare". Den var mer som en club sandwich, men god var den ändå. Efter maten drog vi tillbaka till hostelet och duschade samt tog en nap. Man blir så trött av att ligga i solen hela dagen. Sen fixade vi oss och gick och köpte dricka inför kvällen. Vi satte oss på hostelets utegård och drack med massa andra människor. Började prata med en som har jobbat med All Time Low när de var på turné här i Australien. Han har träffat dom till och med. Inte alls avundsjuk här (eller?). Sen drog vi ut och försökte hitta något grymt festställe, men tydligen så är det knappt något som har öppet längre än 12 på söndagar. Vi satt på en bar med några andra från hostelet ett tag. Jag betalde inte för en enda drink. Första jag skulle köpa bjöd en random kille på istället och sen fick jag två öl av en från hostelet. Billig kväll! När den baren stängde vid 12 så drog vi vidare och letade efter någon annan krog. Någon tipsade oss om en club som hade öppet till två så vi började gå mot den. På vägen träffade vi ett gäng killar som frågade oss "do you know where to go on a sunday?". Det visade sig att de var svenskar och de kom precis från den krogen vi skulle till och den var tydligen överfull och överskattad. Det slutade med att vi drog hem med dom till deras lägenhet de hyrde här. Så jävla nice lägenhet! Så där satt vi och körde dricklekar och hade kul fram till typ 3 då vi bestämde oss för att dra hem.
 
På måndagen så skulle vi rida på stranden. Vi skulle bli upphämtade av de som ägde stället klockan halv 10. Vi trodde nästan att vi hade blivit blåsta eftersom det inte dök upp någon. Till slut, klockan typ tio i, så kom en bil och vi åkte iväg på världens gropigaste och kurvigaste väg. Det blev ju inte bättre för att han aldrig kunde hålla jämn gas heller. Lite kinesvarning där (inget illa menat). Väl där var vi tvugna att fylla i lite papper. Det var typ "om något skulle hända dig så kan du inte stämma företaget". Sen satt vi och väntade på att hästarna skulle komma tillbaka från ridturen som pågick. När de kom så var min första tanke "oj vilka spinkiga hästar". Dom var verkligen spinkiga. Inte undernärda, men de hade inga muskler alls så man såg höftbenen på rumpan och lite sånt. Jag fick en svart, ganska liten häst. Fyfan va grinig han var. La öronen bakåt så fort man skulle klappa honom. Tydligen så testade han bara mig så efter jag visade att jag inte gick med på det så slutade han. Han hette Strider och var rätt svårriden. Han skulle vara först hela tiden och kom en annan häst för nära så sparkade han. I traven bockade han och sparkade bakut flera gånger, men jag satt kvar. Han ville helst inte gå i vattnet, för då kunde han inte gå lika fort längre, haha. Nej, men jag fick ner honom i form titt som tätt och fick beröm över hur bra jag red honom. Han var tydligen van att få göra lite som han vill så när han fick en van ryttare på ryggen började han testa en. Blev lite förtjust i honom och skulle lätt vilja ta med honom tillbaka till Sverige och träna upp honom. Kommer ju inte hända, men ändå. Rida på stranden var i alla fall bland det roligaste jag någonsin gjort. Så sjukt härlig känsla.
När vi kom tillbaka till Byron drog vi till stranden och när vi kom till gräsplätten ovanför stranden så ser vi de svenska killarna igen som ligger och solar. Vi gick fram till dom och pratade med dom ett tag innan vi gick ner på stranden. Dock så blåste det som bara den och vi fick sand i ansiktet hela tiden när vi låg ner så vi gick upp och la oss hos killarna istället. Efter några timmar så drog vi tillbaka till hostelet och tog en nap. Sen fixade vi oss och gick ut och åt middag på en italiensk restaurang. Pasta Carbonara! Sen köpte vi förkrök och drack med Malin och de andra på deras hostel. Sen drog vi till cheeky monkey och dansade som galningar på borden. Dansgolvet är lixom bord där, haha. Där träffade vi svenskarna igen och dansade med dom. Drog hem med dom och sov där, whoops.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0