Sockerfritt eller inte sockerfritt

Det här med sockerfria produkter har jag aldrig varit ett stort fan av och kommer nog aldrig att vara det heller. Om en läsk är sockerfri så innehåller den sötningsmedel. Sötningsmedlet i sin tur är inte alltid bra för kroppen och i vissa fall vet man inte ens vad man får i sig. Jag har väldigt svårt för att äta mat med mycket tillsattser och det är för att maten är helt konstgjord. Köttbullar? Nej mer som ett kemilabb med ytterst lite kött. 
 
"Men socker är kolhydrater och jag äter inte kolhydrater, därför dricker jag Coca cola zero." Om du nu är så rädd för att gå upp i vikt, drick vatten med citron eller något sådant istället för att dricka coca cola med sötningsmedel. Ser ingen vits med att ens dricka läsk om man vill gå ner i vikt. Förlåt om detta låter provosserande, men det är lite så jag känner. 
 
Vet inte om det är ett sötningsmedel, men det finns i alla fall ett E-ämne som gett råttor cancer men fortfarande används i mat eller dryck, hur sjukt är inte det? "Ojdå råttorna fick cancer av det här, det är nog helt säkert att använda det i mat till oss människor."
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0