Det här med stjärntecken

Jag tror inte att man kan klassificera människor i "personlighetsgrupper" beroende på när på året de är födda, men samtidigt tycker jag att det är lite roligt att läsa om stjärntecken. Satt och läste om mitt stjärntecken igår och märkte att många saker stämmer in på mig, troligen ett sammanträffande, men ändå lite intressant. Såhär står det i alla fall (markerar saker jag tycker stämmer in på mig):
 
Positiva egenskaper: Beskyddande, fantasifull, försiktig, intuitiv, känslosam, kärleksfull, medkännande, slug
Negativa egenskaper: Lynnig, oförmögen att släppa taget, ombytlig, snarstucken
Gillar: Barn, bjudningar, hemmet, hobbys, romantik (fast vem tycker inte om hobbys? Markerade bara halva "romantik" för att det beror på vad jag känner för)
Ogillar: Bli emotsagd, bli tillsagd vad du ska göra, irritation, misslyckande, råd
 
Kräftan är zodiakens mest mångskiftande personlighet, alltifrån blyg och tillbakadragen till ganska utåtriktad. Vad ni alla har gemensamt är er konservativa, traditionella och hemkära natur. Du känner starkt för att upprätthålla familjebanden och ofta är du intresserad av släktforskning.
 
Du är inte osocial, men du har ett stort behov av att vara ensam ibland. Utåt kan du verka tjockhudad, okänslig, kompromisslös, orubblig, målmedveten, energisk, slug, intuitiv, vis och filosofisk. Men på insidan kan du vara ganska annorlunda - snäll och medkännande, särskilt mot dina närmaste. Du är känslosam och fantasifull och har lätt för att läsa av andra människors känslor. Ofta har du allt för livlig fantasi och du har en stor romantisk fantasi om livet som du försöker leva upp till.
 
Du tycker om konst och litteratur, och särskilt drama. Du kan också själv besitta stor litterär, konstnärlig och retorisk talang. Även om du ger intryck av att vara jordnära, är du inte sällan intresserad av det övernaturliga.
 
Du kan vara ovårdad, tjurig, slingrig och lynnig. Ofta är du självömkande och du kan känna dig förolämpad även när det egentligen inte finns någon anledning till det. Ibland kan du få våldsamma raseriutbrott, till synes utan anledning. Men samtidigt känner du dig lätt smickrad. Du är ambitiös, men ibland taktlös och svår.
 
Din motsats: Stenbocken
SJUKDOMAR: Dålig matsmältning, fetma, halsbrännamagproblem, magsår.
STYRANDE PLANET: Månen
HÄRSKANDE GUDOM: Luna (Selene) - Mångudinnan
VETENSKAPLIGT NAMN: Cancer
NYCKELORD: Trygghet
PERSONLIGT NYCKELORD: Jag känner
DUALITET: Yin (feminin, mörk, mjuk, passiv)
TRIPLICITET: Vatten
KVALITET: Kardinal
FÄRG: Silver
STJÄRNSTEN: Pärla
METALL: Silver
BLOMMA: Prästkrage (riddarsporre, akantus)
TRÄD: Alla träd rika på kåda
DJUR: Alla djur med skal
LYCKONUMMER: 3 och 7
LYCKODAG: Måndag
LÄNDER: Nederländerna, Nya Zeeland, Skottland, USA.
STÄDER: Alger, Amsterdam, Manchester, New York City, Venedig (Hur sjukt är det inte att jag funderar på att flytta till Manchester?)
 
Det var lite om kräftan iaf och som sagt stämmer mycket in på mig, men stjärntecken är skrivna så att mycket ska stämma in på alla.
Tatueringen jag gjorde i måndags är tecknet för kräftan. Har ju redan tuppen på andra skuldran så kändes bra att ha det "vanliga" stjärntecknet också.
 
STYRANDE PLANET


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0