Mitt nyår

Gott nytt år igen. Gjorde ingenting förutom att ligga i sängen i 20 timmar i sträck igår utan tillgång till internet på mobilen så kunde inte blogga. 

Nyårsfirandet började iaf med att hela Genesis gänget tog taxi in till stan och hamnade på fridays riverside, en riktigt fin bar/restaurang. Vi hade bokat bord så vi fick gå in VIP-ingången. Då kände man sig extra fancy på något sätt. Sen satt vi där och stack lite drinkar. Vi tjejer plus Alexs kompis Andrew(?) var de enda som beställde mat. Åt en riktigt god penne carbonara. Alltid jag i och carbonara. Anyway, runt halv 10 drog jag vidare eftersom jag blivit bjuden på en hemmafest hos en annan svensk. Majoriteten av folket där var svenskar, men det var även några britter, italienare och tyskar samt EN australiensare. Vid tolvslaget gick vi upp till en gata som heter view street, namnet passar jäkligt bra eftersom man kan se hela staden där. I Australien är det olagligt att skjuta upp egna fyrverkerier så det var endast uppskjutning från två ställen i stan. Inte världens bästa fyrverkerishow, men det var helt okej. Sov hemma hos Christoffer eftersom det var så långt hem igen och jag pallade inte leta efter en taxi. Kom hem från honom halv 11 igårkväll. Vi gjorde lixom ingenting vettigt alls på dagen så fattar inte hur det blev så sent, haha. Nyår var iaf lyckat och jag välkomnar 2014 med en positiv inställning.

Min fina frozen mango daiquiri på Fridays Riverside




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0