Bullmamma

Skulle jag kunna vara om jag nu var mamma, men just nu är jag bara bullbakerska. Vi ska ha ett mini event imorgon för att samla in pengar till vårt stora event. Det blir en bake sale och en bbq så därför bakar jag kanelbullar. Sjukt förvirrad idag. Skulle göra en dubbel sats och måttade mjölken dubbelt, men inte smöret. Tur att jag kom på det innan jag hade börjat baka ut allt. Blev till att smälta smöret i micron och sen blanda i det med mjölkblandninqen och jästen. Höll temperaturen så det är nog lugnt. Degen jäser just nu så passar på att plugga lite. Bara att hoppas att torrjästen inte sviker mig nu. Btw så är det sjukt jobbigt att baka här för det finns inga dl mått och sånt, bara massa cups så måste hela tiden sitta och räkna i huvudet hur många 3/4 cups jag behöver för att få typ 8 dl. Aja det blev nog bra ändå. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0