Sista dagen

Sista dagen med familjen. Lite tråkigt, men bokade biljett hem till Sverige igår så i juni får jag träffa dom igen. 

I förrigår hamnade vi på Ikea. Skönt att slippa ta bussen dit och hem. Köpte massa mat (konstigt) och galgar, presskanna och en kapsylöppnare(!). Nu slipper jag be folk öppna mina ölflaskor med tänderna eller tändare. 

Igår blev det shopping. Fick med mig en clutch, smink och två ringar hem. Trodde att jag skulle lyckas köpa ett par skor också, men chockade mig själv. Sen blev det poolhäng och middag vid floden. Brisbane by night är så grymt fint. Älskar den här staden. 

Idag tog vi en frukost på coffee club. Blev pannkakor för min del, deras pannkakor är så jävla goda! Skulle kunna leva på dom haha. Sen tog jag, pappa och mamma en promenad genom botaniska trädgården, över till southbank och till kangaroo point. Skönt och svalt väder idag. Inte speciellt fuktigt så perfekt prommenad-väder med andra ord. 

Nu ska vi ta och dricka kaffe i lägenheten och sen i eftermiddag blir jaghemskjutsad till Genesis. Vill stanna på kangaroo point. Lätt ett av de finaste ställena att bo på i staden. Ska leta lägenhet här sen. 

Bilder från igår 
Story bridge 

Bilder från idag
Har man ingen tomt får man ha trampolinen på taket
Konstigt träd

Ännu konstigare träd 
Översvämningar i brisbane




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0