SKINKA

Ännu en helg som varit grymt intensiv, typ. Igår, lördag, var det fest i området. Sandra och jag drog typ efter 1 timma hehe. Så roligt hade vi. Den var mer anpassad för föräldrar och barn, så vi var lite för gamla. Vi startade en film hemma istället. Eat, Pray, Love = skratt hehe.
Idag har hela familjen varit och ätit svenskt julbord som anordnades av Swedish Club. Bra mat och det fanns SKINKA! Nu överlever jag utan det i jul, kanske. Efter det så mötte vi familjen som vi pratade i telefon med innan vi flyttade hit, Shanghai är litet ibland. Sen skulle vi försöka ta oss hem, vilket inte alltid är det lättaste. Först så åkte vi färja över floden och gick till en tunnelbanestation. Därifrån åkte vi med linje 4 tror jag för att sen byta till 9an. Men där vi skulle byta höll de på att bygga om så vi fick hoppa på samma linje igen och åka en station till för att sen vända och åka tillbaka en station haha. Där kom vi i alla fall på 9an och åkte ut till Qibao Road som pappa trodde skulle ligga på samma gata som Lotus, men det låg en gata ifrån, och gatorna i den här stan är inte korta! Så vi började traska iväg mot skidbacken, ja den ligger inomhus hehe, och sen svängde pappa och jag vänster så vi kom till lotus medans de andra gick hela vägen till Gudai Road för att gå hem.
Nästa gång jag åker till Qibao med tunnelbanan så tar jag taxi sista biten hem! Tror att det måste ha varit runt 5 km totalt. Min fötter dog typ. Har nog gått ungefär en mil totalt idag, vilket engentligen var bra efter julbordet haha.

Min tallrik efter att jag ätit upp


Sandra med fin hatt :D


Jag med fin hatt och grymt fint ansiktsuttryck :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0