Sista dagen

Sista hela dagen i Melbourne idag. Åker till flygplatsen imorgon bitti och planet lyfter runt 11. Vill inte tillbaka till Shanghai, men samtidigt vill jag det. Hemlängtan typ vilket känns skumt eftersom jag aldrig har längtat till huset i Shanghai tidigare haha.
Dagen började dåligt. Jag sov endast 4,5 timmar inatt, får skylla mig själv som satt och chattade med Marcus till klockan fem på morgonen. Blev alltså väkt vid halv 10, åt frukost, åkte in till centrum med spårvagnen och då hade vi bestämt att vi skulle till Queen Victoria Market eftersom Sandra, Alice och jag inte hann gå så mkt där igår eftersom vi skulle på bio, men då visade det sig att det var stängt på måndagar. Då bestämde vi oss istället för att åka till en bokaffär som bara sålde kokböcker. För att ta sig dit så skulle vi hoppa på spårvagn nummer 24, men det visade sig att den inte gick på helgdagar, ja det är helgdag i Australien idag och jag förstår inte varför. Då började vi gå istället, inte jättelångt men hyfsat. Affären skulle ligga på Gertrude Street och när vi väl hittade affären så visade det sig att de hade semesterstängt och öppnade inte förns 5/1 igen, suck. Där var min förmiddag förstörd kan jag säga. Var sur ett bra tag. Blev inte ens exalterad när jag såg Prada, Gucci, Chanel, LV, Ralph Lauren och andra sånna affärer.
Dagen blev bättre när jag fick gå lite i affärer. Blev rätt mkt inhandlat. Blev även en fika på Starbucks.

Tre långa halsband, $12 på nån turistbutik haha :P


Änglatarotkort, har letat efter dom i Sverige men man kan bara beställa från internet och det har varit väldigt dyrt, de här kostade $24.95Dymocks


Hatar att webkameran fotar spegelvänt -.- Om ni inte kan läsa baklänges så är det en kokbok med max 4 ingredienser i varje recept :P Kostade $19.95 Dymocks


Två linnen för $5 styck från Deborah K


Randig tröja med rosett för $6 från Deborah K


Tre stycken OPALER ;) Den stora kostade $20 och de små kostade $12


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0