Irriterad

Jag och min roomie leker ständigt "vem-klarar-av-att-se-högen-av-disk-växa-längst" leken. Jag förlorar alltid. Nej men ärligt, börjar bli lite trött på att det alltid är jag som diskar stekpannorna och plockar i/ur diskmaskinen. Bänkarna måste jag alltid torka rena efter hon lagat mat för sånt gör inte hon. Snusk. 

Tror jag ska börja med en daglig shitlist precis som Bollnäsmartin på bandit. Linneas shitlist. Har så mycket jag klagar på så why not.

Linneas shitlist 5e december plats 3:
Åska, jävligt onödigt
Plats 2: 
Städa efter andra vuxna människor
Plats 1:
Är sjuk och det är stereosonic i helgen, fml

Mitt fina rena kök




Kommentarer
Sandra

Gör som på alla korridorer här i Uppsala; sätt upp tydliga regler för vad som ska göras i de allmänna utrymmena och med tydliga "straff" för vad som händer om det inte görs.
Alternativt ställ all smutsig disk i en balja och ställ utanför hennes rum med en lapp där det står typ "your turn"

2013-12-05 @ 17:54:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0