Kineser -.-'

Vaknade typ vid 11, fortfarande aptrött men gick upp ändå. Runt 12.15 gick jag, mamma och Sandra iväg mot ett stort shoppingcenter som ligger några kilometer från oss. Det tar typ 40 minuter att gå dit, och då räknar jag in trafiken.
Egentligen så är det två shoppingcenter som typ sitter ihop med varandra, och snacka om att det fanns många märkesaffärer där! Det första jag såg när jag kom in var en Valentino-affär, dock bara herrkläder. Sen så fanns det även Lacoste, Gant och lite andra. De hade Esprit, Vero Moda och Only såklart. Tror att jag har sett de affärerna i varenda köpcentrum jag har varit i här i Shanghai. Det värsta med att shoppa här är att man blir "förföljd" inne i affärerna. Man har alltid någon som jobbar där efter sig och så fort man nuddar något klädesplagg så tror de att man vill prova eller köpa det. Jag hittade ett par tuffa kortbyxor på Only och jag skulle bara känna på tyget eftersom det såg skumt ut och då tog en som jobbade där ner dem och trodde att jag ville ha dem, suck.
Om jag behöver smink vet jag i alla fall att det finns en Sephora-affär i den gallerian. Det fanns hur många dyra märken som helst, plus de lite billigare som L'oreal och Isadora. Men ska man ha något dyrt märke kan man ju alltid köpa en YSL mascara för 300 RMB istället för en från L'oreal som kostar 120 RMB haha.
Efter att vi hade kollat smink och sånt ett tag tyckte vi att det var dags för fika på Starbucks. Kommer ärligt talat inte att överleva i Nyköping utan Starbucks.

Min Cappuccino, mammas Latte och Sandras Green Tea Frapuccino + mina solglasögon ;D


Sen kollade vi på skor i typ 40 minuter. Jag hittade hur många snygga skor som helst, men fan vad dyrt det ska vara med skor i det här landet! Jag orkar inte betala 1800 RMB för ett par stövlar som jag kan köpa på DinSko för 400 kronor. Plus att det oftast inte finns några i storlek 39. Varför ska kineser ha så små fötter?

Efter att jag hade blivit arg för att jag inte hittade några skor och mamma hittade ett par till sig (jag vill också ha små fötter!) så gick vi in på Carrefour och köpte mat.
Jag HATAR att kineserna alltid stannar mitt i gången och att de går i snigelfart när de handlar! Vet inte hur många gånger jag var på väg att putta in någon kines i närmaste hylla. Lyckades undvika det och vi hittade allt vi skulle ha, nästan i alla fall. Vi bestämde oss för att ta en taxi hem eftersom vi hade köpt både mjölk och yoghurt så vi vinkade till oss en och han hittade hem till oss. Och resan kostade hela 16 RMB haha. 

Nu kommer pappa snart hem från USA och jag ska få mina nya Converse. Ska nog plugga lite också, har prov imorgon och har knappt läst igenom häftet hehe. 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0