Onsdag

Sitter på sängen och ska snart röra mig mot skolan. Ber om ursäkt för dålig uppdatering, men har haft mycket plugg och sen stallet på det. Snart dags för SM! Vi åker mot Helsingborg klockan 8 på fredag. Kommer försöka sova större delen av vägen. Blir så lätt åksjuk. Hade hellre åkt tåg, men nu bestämde köksläraren att vi skulle åka minibuss. Jaja, bara jag får sitta fram är jag nöjd, hehe. 
 
Igår blev vi fyra som ska tävla intervjuade i radio, P4 sörmland. Lite nervöst, men det gick bra. Tror att intervjun ligger uppe på hemsidan, har inte kollat. Hatar att lyssna på mig själv, haha. Vi fick reda på att reportern skulle komma 2 timmar innan och såklart valde han att komma på en dag då man inte hade orken att fixa sig så mycket på morgonen. Både Sara och jag kände så, hehe. Först tänkte vi "bra att det är radio, då behöver man inte se snygg ut" men sen ville reportern ta kort på oss till hemsidan, fml. Från och med nu ska jag alltid gå sminkad och fixad till skolan ifall att lixom, haha. Efter skolan åkte jag till stallet och red i ridhuset. Celine var som vanligt överdrivet pigg, men hon lyssnade faktiskt ändå vilket inte alltid händer. Galoppen blev väl sisådär. Hon kunde inte galoppera rakt fram utan sprang på sidan med ministeg, knäppis. Och när man skulle sakta av började hon hoppa på stället, haha. Pigg ponny typ. Det var lite jobbigt att rida i ridhuset när det var en dressyrträning samtidigt och de var över hela ridhuset och gjorde olika skolor. Eftersom jag gärna vill ha lite plats när jag ska galoppera på henne så blev det bara några få galoppfattningar, men en hel del trav. Duktig var hon iaf. 
 
Idag ska Sara och jag först träffas i skolan och träna på presentationen med en av hotellärarna och sen ska vi till Clarion och gå med städerskorna i några timmar så att vi lär oss städa ett rum på bästa sätt. Även det är en gren i SM, haha. Bädda säng på tid typ. Sen ska vi tillbaka till skolan och fortsätta plugga. Eftersom jag inte behöver åka till stallet idag så kan jag plugga tills skolan stänger vid fem. 
 
Marcus åkte till Karlskrona idag för att jobba och kommer inte hem förns fredag kväll, då jag redan har åkt. Sen åker han till fjällen med sin familj på söndag innan jag kommer hem från Skåne så får inte se honom igen förns om typ 10 dagar. :( 
Får sån separationsångest när jag ska vara borta från honom mer än typ 4 dagar. Usch! Ville bara gråta när han åkte i morse. Kommer säkert böla ikväll när jag ska sova. Får be någon kompis sova här så att det inte känns så ensamt.
 
Nu måste jag fixa mig och packa ner jobbskorna i väskan och traska iväg till skolan! Skriver mer senare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0