"Date"

Igår så skulle jag luncha med Wille på stan, blev mer en middag än en lunch eftersom vi började äta vid typ 4. Blev en club sandwich på coffee club och en laktosfri latte. Ja, vi gick till coffee club på Eagle street (vid floden) och där har de laktosfri mjölk. 
Där satt vi i drygt två timmar och snackade om allt. Sen började vi kommentera folk som gick förbi. Massa snygga människor. Och vi kom fram till att vi har väldigt olika smak när det kommer till killar. 
Sen började jag säga att jag ville gå på en romantisk date med någon och då säger han att vi kan åka båt på floden. Så vi toggratisbåten över till kangaroo point och gick runt där. Satte oss på en parkbänk vid floden och kollade på Brisbane by night. Så sjukt fin stad. Kommer sakna den utsikten man har över staden från floden på kvällen när jag flyttar hem. Sen kom jag på att jag bott här i 6 månader nu. Vart försvann dagarna? Bara 5 månader kvar innan jag flyttar hem. Kanske flyttar hem tidigare, vi får se. 
Vi fortsatte gå och gick förbi southbank där firandet av Buddhas födelsedag pågick för fullt. Lite roligt med alla kinalyktor och Buddhastatyer överallt. Kändes som att man hade hamnat i Asien, typ Thailand. 
Sen gick vi till stan igen och satte oss på starbucks och drack varsin frappuccino. Superbra för min mage, not. Men överlevde iaf. 
Sen gick han till bussen och jag bestämde mig för att ta en taxi för nästa buss gick om 1 timma. $11 går en resa från stan hem till mig på. Så grymt skönt. Däckade i sängen när jag kom hem och vaknade nån timma senare och insåg att jag fortfarande hade alla kläder på mig.

Nu sitter jag i skolan och ska börja på min assessment i risk management. Är iaf inte ensam idag. Jen är här också. Stor klass, haha. 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0